Systémy řízení

Oblast systémů řízení zahrnuje komplexní sadu služeb pro management organizací, kterou pro přehlednost uvádíme rozdělenou do několika oblastí. Naše kompetence pokrývají většinu obvykle poptávaných služeb v oblasti manažerského a organizačního poradenství. Každý náš zákazník má odlišné požadavky, takže Vám samozřejmě můžeme nabídnout libovolnou kombinaci těchto služeb. Konkrétní nabídku definujeme při úvodních jednáních v návaznosti na Vaše aktuální potřeby.


Strategické řízení
Úspěšně zvládnuté strategické řízení je nutnou podmínkou pro dlouhodobou úspěšnost firmy a je záležitostí nejvyššího managementu. V oblasti strategie jsme schopni poskytnout například:

  • zpracování strategických analýz
  • příprava systému strategického řízení (podle metody BSC)
  • tvorba nebo podpora managementu při přípravě dlouhodobých plánů
  • vyhodnocení strategických záměrů

Operativní řízení
Těžiště našich služeb leží v oblasti operativního řízení. V této oblasti pokrýváme většinu běžných požadavků kladených našimi zákazníky. Díky naší nezávislosti a nadhledu dokážeme najít příčiny všech nedostatků, které potřebujete řešit, a zároveň dokážeme najít elegantní řešení. Přestože není možné vyjmenovat všechny varianty našich služeb, jsme silní například ve zpracování:

  • analýz a návrhů na zlepšování procesů
  • řídící dokumentace
  • analýz a návrhů změn organizační struktury
  • analýz a opatření zvyšování výkonnosti firmy
  • systémů řízení rizik

Certifikované systémy řízení
Většinu výše uvedených služeb předáváme ve struktuře, která odpovídá požadavkům obvykle využívaných norem. Pokud budete potřebovat připravit certifikaci podle některé z níže uvedených norem, rádi Vám pomůžeme. Garantujeme splnění požadavků normy a úspěšnou certifikaci.

  • ČSN EN ISO 9001:2009 Management kvality
  • ČSN ISO 10006:2004 Management jakosti projektů
  • ISO/IEC 20000-1:2006 Management služeb pro informační technologie
  • ČSN ISO/IEC 27001:2006 Systém managementu bezpečnosti informací


Všechny výše uvedené oblasti spolu úzce souvisí. Hlavní výhodou našich služeb je skutečnost, že při jakékoliv formě a rozsahu spolupráce vždy uplatňujeme celkový pohled a bereme v úvahu veškeré návaznosti. Díky tomu Vy můžete chtít realizovat opatření jen v oblastech, které Vás momentálně pálí, bez toho, abyste museli platit za nákladné „komplexní“ analýzy. Zároveň máte vždy záruku, že přihlížíme ke všem potřebným souvislostem.

Certifikované systémy řízení

EN ISO 9001:2008
Certifikací podle standardu EN ISO 9001:2008 získáváte jistotu, že Vaše společnost má svůj řídicí systém nastaven v souladu s principy procesního řízení. Dostáváte do ruky nástroj, který při správném používání zajistí efektivní řízení a kontinuální zlepšování vaší organizace. Samotná certifikace dle normy ISO 9001 však nemusí být zárukou, že budete všech uvedených možností využívat. Při využití našich služeb Vám garantujeme, že s tímto nástrojem budete chtít a umět pracovat a nebude pro Vás pouze nutným zlem a zbytečnou administrativní zátěží.

ČSN ISO 10006:2004
Implementace standardu ČSN ISO 10006 (řízení kvality projektů) prokazuje správné nastavení projektových procesů a mechanismu jejich zlepšování. Není podrobnou metodikou, pouze definuje procesy potřebné k řízení projektů, aplikovatelné na všechny typy projektů. Detailní návody budou součástí normy ISO 21500.
Vzhledem k tomu, že norma není návodem, jak řídit projekty, příprava projektových metodik a školení odpovědných pracovníků v oblasti projektového řízení bývá součástí naší dodávky. Detailní informace naleznete na produktovém listu projektového řízení.

ISO/IEC 20000-1
Norma ISO 20000-1 představuje rozšíření základního standardu ISO 9001 na systém managementu IT služeb. Tato norma obsahuje detailní postupy v oblasti řízení IT, což ji činí konkrétnější, než ISO 9001, ale také přísnější. Vychází z ustanovení ITIL a klade důraz na neustálé zlepšování kvality IT služeb, zvyšování efektivity a snižování nákladů u IT procesů.

ČSN ISO/IEC 27001:2006
Norma ISO 27001 definuje požadavky na řízení bezpečnosti informací. Námi navrhovaný systém vychází z analýzy rizik všech prvků interního systému, které mají nebo mohou mít vliv na bezpečnost informací. Výsledkem potom je soubor protiopatření, která jsou aplikována a schvalována dle výsledků analýzy rizik a podle priorit společnosti. Cílem systému je efektivně řídit rizika v oblasti bezpečnosti informací.