ADONIS – SW nástroj pro modelování procesů

Základním posláním nástroje ADONIS je soustavné zlepšování procesní výkonnosti organizace, jakož i vytvoření fundovaného základu pro přijímání rozhodnutí v rámci integrovaného systému řízení. ADONIS představuje významnou podporu při tvorbě a dokumentaci procesních map, optimalizaci procesů, restrukturalizaci a snižování nákladů podniku.

Základním prostředkem pro efektivní řízení a kontinuální zlepšování práce organizace se staly procesy. Pomocí procesů je vytvářen základní přehled o funkcích organizace, jejím fungování i celkovém stavu. Čím větší množství informací chce organizace v rámci procesního řízení shromažďovat a vyhodnocovat, tím větší nároky jsou kladeny na formu a kvalitu jejich zpracování. Bez použití sofistikovaných a uživatelsky přívětivých nástrojů si lze využití všech možností procesního řízení jen stěží představit.

Námi představovaný nástroj ADONIS je díky svému intuitivnímu ovládání a mnoha snadno využitelným funkcionalitám ideálním nástrojem pro všechny organizace, které hodlají s interními procesy seriózně a intenzívně pracovat. Uživateli nástroje ADONIS mohou být jak vrcholoví manažeři, tak střední management organizace a samozřejmě i výkonní pracovníci.

Pomocí nástroje ADONIS získáte jednoduše:

  • komplexní procesní model navázaný například na katalog služeb nebo produktů
  • hodnocení nákladů na jednotlivé procesy nebo skupiny procesů
  • podklady pro implementaci systému řízení kvality
  • podklady pro modelování a tvorbu scénářů při optimalizaci organizace
  • informace potřebné pro plánování potřebných kapacit
  • podklady pro snadné generování řídící dokumentace (směrnic, pracovních náplní apod.)
  • data potřebná pro efektivní zlepšování nebo rozvoj používaných aplikací

Základní výhody využití nástroje ADONIS:

  • Jednoduché a intuitivní pracovní prostředí
  • Integrované a přednastavené podnikohospodářské vyhodnocovací funkce (např. plánování kapacit, procesní účetnictví)
  • Podpora různých modelovacích standardů (BPMN, UML, EPK, LOVEM a další)
  • Intuitivní editace modelů
  • Rozhraní k realizaci procesů (např. BPEL, XPDL, XMI)
  • Flexibilní publikační možnosti za použití různých formátů
  • Webový klient s možností připojení k procesnímu portálu


Technické informace:
ADONIS – nástroj pro řízení podnikových procesů je součástí sady nástrojů BOC Management Offices a je dodáván v klient/server instalaci (varianta named use nebo concurrent user). Udržování dat se děje v relační databázi, přičemž je umožněn přístup k externím datům prostřednictvím různých rozhraní (Microsoft Excel, SQL-, CSV-, XML-rozhraní, atd.).